El Consell Comarcal del Segrià limita la prestació de serveis públics pel COVID-19 garantint-ne els bàsics i estratègics

Per raons de salut pública i de responsabilitat ciutadana, el Consell Comarcal del Segrià limita des d'aquest dilluns, 16 de març, la prestació dels serveis públics i restringeix la mobilitat del seu personal a aquells estrictament necessaris per a garantir el correcte funcionament dels serveis bàsics o estratègics.

Us recordem també que no hi ha atenció al públic de forma presencial, només es fa per telèfon o de forma telemàtica.

 

El decret de Presidència que estableix els serveis mínims especifica:

1- Declarar la limitació de la prestació dels serveis públics a aquells que siguin estrictament necessaris per a garantir el funcionament dels serveis públics bàsics o estratègics del Consell Comarcal del Segrià, restringint-se al màxim la mobilitat dels membres electes i del personal al servei del Consell Comarcal del Segrià, sense perjudici dels desplaçaments d’aquelles persones que es considerin indispensables per al manteniment dels serveis públics bàsics o estratègics.
2- Declarar que tindran caràcter de serveis públics bàsics o estratègics, els següents:
a) Gerència
b) Secretaria:
- Servei bàsic de Registre
- Secretària
c) Intervenció: l’Interventor
d) Tresoreria: la Tresorera
e) Informàtica: tècnic informàtic
f) Serveis Tècnics: Cap de Serveis tècnics
g) Serveis socials:
- Coordinació: Cap dels serveis socials o un dels tècnics referents dels equips bàsics, amb caràcter rotatiu
- Serveis socials bàsics: dos tècniques i una persona administrativa, amb caràcter rotatiu
- SIAD: una tècnica
- EAIA: una tècnica, amb caràcter rotatiu
- SIFE: una tècnica
- Suport administratiu general àrea: una persona administrativa, amb caràcter rotatiu
h) Ensenyament: Tècnic d’Ensenyament o administrativa, en torns rotatori
i) Servei medi ambient: Tècnic de medi ambient
j) CAAC Segrià: dos peons diàriament amb caràcter rotatori, seguint les ordres de les autoritats sanitàries i les instruccions del Col·legi Oficial de Veterinaris de Lleida.
3- Determinar que la prestació de serveis declarats bàsics o estratègics es realitzarà de manera prioritària mitjançant sistemes no presencials i d’accés remot, autoritzant-se únicament en els supòsits que no sigui possible la prestació del servei de manera presencial.
4- Dispensar del treball presencial a les persones al servei del Consell Comarcal del Segrià, sens perjudici de la necessitat de procedir al treball per via telemàtica o similar, des dels seus domicilis, on hauran d’estar, com a mínim, durant l’horari normal del seu treball, sempre que això sigui possible, bé per haver-los facilitat els mitjans informàtics necessaris o perquè ja en disposin, i d’acord amb la naturalesa de la seva responsabilitat.
5- Declarar que el personal als que no els sigui possible teletreballar per les tasques que realitzen o per impossibilitat, estaran de permís per deure inexcusable de caràcter públic atès les disposicions de l'autoritat sanitària, sens perjudici d'estar a casa disponibles i localitzables per la Corporació.
6- Declarar el tancament de l’atenció al públic del Consell Comarcal del Segrià, podent-se efectuar els tràmits, consultes i peticions a través de la seu electrònica o per correu electrònic, sens perjudici de les vies i canals de comunicació que estableixi cada servei bàsic o estratègic.
7- En termes generals, especialment per als propers dies i setmanes, l’eina de comunicació interna entre el Consell comarcal del Segrià i el personal que hi presta serveis és el correu electrònic i la pàgina web del Consell Comarcal del Segrià. Totes les novetats de caràcter organitzatiu i tècnic, així com tota la informació necessària es trametrà per alguna d’aquestes vies de comunicació, pel que caldrà que aquest personal es mantingui informat mitjançant aquests canals de comunicació.
8- Suspendre la convocatòria i la celebració del Ple ordinari previst pel 3 d’abril de 2020, del Consell de Presidència previst pel mes de març, així com de les Comissions Informatives, de la Junta de Portaveus i de la Comissió de Seguiment del servei de menjador escolar que procedís convocar.
9- Declarar la suspensió dels procediments de convocatòria per a la formació de les borses de treball d’arquitectes, tècnics de consum i psicòlegs i, d’acord amb la disposició addicional 3a del Reial Decret 463/2020, de 14 de març, declarar suspesos els termes i interromputs els terminis de la resta de procediments administratius que es trobin en tràmit.
10- Determinar que aquesta resolució entrarà en vigor avui, dia 16 de març de 2020 i es mantindrà mentre perduri l’estat d’alarma i sempre que la situació sigui similar a l’actual, sens perjudici que en qualsevol moment pugui ser modificada o ampliada, en relació amb la situació epidemiològica i d’acord amb les instruccions de les autoritats a les que calgui donar compliment.
11-Declarar extensives mesures regulades en la present resolució al Consorci de Residus del Segrià en allò que pugui resultar d’aplicació.