Vés al contingut

El president del Consell Comarcal del Segrià reclama canvis d'Agroseguro per l'olivera i l'ametller

El president del Consell Comarcal del Segrià, David Masot, reclama “canvis” en el tractament que Agroseguro dóna a l’olivera i a l’ametller. Ha reiterat avui la seva decisió d’insistir en aquesta queixa a l’agrupació d’asseguradores del món rural després que “hem vist que les assegurances no compensen els danys i pèrdues quan es produeixen. Això fa que els pagesos no trobin el mateix empar que altres sectors agrícoles”.
“Hem constatat –ha explicat Masot- que enguany han estat molt pocs els agricultors que s’han acollit a les assegurances contractades amb Agroseguro. A més, veient quines són les xifres de compensació, ara per ara no val la pena pagar una assegurança global o de qualsevol altra singularitat. Això, en poc temps, provocarà que ningú vulgui seguir fent de pagès tenint en compte el risc que comporta l’actual climatologia, que provoca sequera, pedregades, gelades, manca de rendiment o altres perjudicis”.
Masot ja va traslladar aquesta inquietud el passat divendres al conseller d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat de Catalunya, Òscar Ordeig, en la reunió de valoració de la Campanya Agrària que es va fer a Lleida. Però “seguirem manifestant aquesta reclamació -ha dit avui- perquè és de justícia tant pel sector de l’olivera com per l’ametller”.

  Enrere