Idília es va imposar aquest cap de setmana a la final de la mostra Stellart del Magnífic Fest, que es va celebrar dissabte a Alfarràs. El premi consisteix en 2.000€ i la possibilitat de formar part del cartell del Magnífic Fest de l’edició de 2027.
A Alfarràs van arribar els sis projectes seleccionats en els anteriors concerts d’Aitona i Torres de Segre: Jan Nieto, Idília i Roger Torné, sorgits de la primera cita; i Xens, Roof Bandits i Duendes del Parke, classificats en la segona. “Aquest sistema permet de connectar el Magnífic Fest amb el territori d’una manera molt viva i dinàmica”, ha explicat Kleber Esteve, cap de l’àrea de Promoció Econòmica i Turisme del Consell Comarcal del Segrià, que ha donat suport a Stellart en la decisió i gestió dels municipis on s’han celebrat els concerts, així com en l’elaboració d’una proposta que permetés al públic del festival conèixer productes de Km 0.
Pel que fa a la música, l’àrea de Joventut del Consell Comarcal també ha col·laborat en la programació, ja que “Jove Segrià va poder suggerir amb encert noms d’artistes que ja coneixem per l’activitat del Consell a tota la comarca durant l’any”, ha explicat Àlvaro Boqué, cap d’aquesta àrea.
La jornada de dissabte va convertir Alfarràs en epicentre del Magnífic Fest combinant cultura, comunitat i territori. Al llarg del matí, el “Magnífic en família” va omplir el pavelló municipal amb activitats d’arts escèniques per a tots els públics, amb un taller de circ a càrrec d’Improvisto’s Krusty Show, una proposta participativa de jam i una animació escènica d’Alea Teatre.
Amb aquesta final, el Magnífic Fest celebrarà una pre-festa el 16 de maig a Torrefarrera, que “eixamplarà la connexió amb els municipis de la comarca”, ha dit Esteve . El Magnífic Fest tindrà lloc els dies 18, 19 i 20 de juny al recinte firal de Les Firetes, a Lleida.