FAQS sobre l’ús de les targetes moneder de les beques menjador

Si teniu qualsevol dubte o problema a l'hora d'utilitzar les vostres targetes moneder, podeu consultar les preguntes freqüents al següent enllaç:

https://www.segria.cat/arees/ensenyament/faqs-targetes-moneder-covid-19

També podeu contactar amb serveis socials al correu electrònic serveissocials@segria.cat o trucant al telèfon 973054800.

Violències masclistes durant el confinament

Pautes i recomanacions per detectar i fer front a les violències masclistes durant el confinament:

https://www.segria.cat/arees/siad/noticies/pautes-i-recomanacions-detectar-i-fer-front-les-violencies-masclistes-durant-el

Per qualsevol situació relacionada amb el tema podeu contactar amb el Siad a través del telèfon del Consell Comarcal del Segrià 973 054800 o bé del correu electrònic siad@segria.cat

Els Serveis Socials del Segrià incrementen les atencions urgents i en fan 360 en quinze dies

En les dues últimes setmanes d'abril, l'àrea de Serveis Socials del Consell Comarcal del Segrià ha tramitat 361 actuacions d'urgència, el que suposa un augment del 30% respecte la quinzena anterior.

Entre les urgències, s'han fet 28 recursos de teleassistència i 44 de Servei d’Ajuda a Domicili (SAD), entre noves persones usuàries i reactivacions. En total, l'ens comarcal gestiona 607 aparells de teleassitència i 106 Serveis d’Ajuda a Domicili als diferents municipis de la comarca per garantir el confinament de persones de risc.

De l'16 al 30 d'abril també s'han tramitat 44 ajuts d’urgència per alimentació bàsica. Cal recordar que des que va començar la crisi sanitària s'han repartit 40.000 quilos de menjar a la comarca. D'altra banda, durant la segona quinzena d'abril s'han fet 29 tramitacions de restabliment de subministres de la llar.

Pel que fa a actuacions no urgents, se n'han realitzat 4.686 en total: 592 actuacions de seguiment i activació de recursos per a persones grans sense xarxa de suport familiar ni social, 343 actuacions en famílies amb infants amb risc social i seguiment de les persones amb expedient obert i en situació de vulnerabilitat, 1.776 cites concertades i seguiment en famílies, 694 actuacions de seguiment de persones i famílies que es troben en situació de vulnerabilitat i 1.304 actuacions de coordinació amb agents de la xarxa d’atenció social.

Des de que va començar la crisi sanitària generada per la COVID-19, a meitat de març, l'àrea de Serveis Socials elabora un informe cada quinze dies de les actuacions que es fan als municipis del Segrià adreçades tant als ajuntaments com directament a la ciutadania més vulnerable amb l'objectiu de fer un seguiment de les demandes dels veïns i veïnes de la comarca i dels recursos disponibles.

El vicepresident del Consell Comarcal del Segrià i cap de l'àrea de Serveis Socials, Benestar Social i Família, Toni Bosch, alerta de l'augment de la demanda en la majoria de serveis assistencials que ofereix l'ens comarcal i de l'increment dels costos: "En quatre mesos ens hem gastat el mateix que en tot el 2019 per cobrir les necessitats de les persones més vulnerables. Amb tot, posarem més recursos en la mesura del que ens sigui possible per garantir els serveis bàsics."