Vés al contingut

El Consell Comarcal del Segrià organitza xerrades per gent gran sobre com evitar les estafes telefòniques

L’àrea de Consum del Consell Comarcal del Segrià ha posat en marxa tres xerrades als municipis de Torre-Serona, Almacelles i Benavent de Segrià orientades a la formació de gent gran per tal d’evitar que siguin víctimes d’estafa en contractacions fetes per telèfon. 

El projecte sorgeix, com ha explicat Kleber Esteve, cap de l’àrea de Promoció Econòmica i Turisme, “pel fet que en els últims mesos hem observat un augment de casos de consumidors que reben trucades d'agents de telefonia que es fan passar per la seva companyia de la llum o gas, i els ofereixen millors condicions contractuals a través d'una contractació telefònica amb la finalitat de canviar-los de comercialitzadora sense que el consumidor en sigui conscient”.

Les xerrades porten per títol “Som grans, coneixem els nostres drets! Com evitar contractacions telefòniques fraudulentes”. Són gratuïtes i estan obertes a tota la població. La primera tindrà lloc a Torre-Serona el proper dilluns 17 de novembre a les 10.30 h a l’espai dinamitzat +65 del projecte Saó. La segona sessió serà a Almacelles el 24 de novembre a les 11.00 h a l’espai dinamitzat +65 del projecte Saó i la tercera es podrà seguir a Benavent de Segrià el 4 de desembre a les 11.00 h, també a l’espai dinamitzat +65 del projecte Saó. 

En el calendari de xerrades, creat en col·laboració amb l’Agència Catalana del Consum de la Generalitat de Catalunya, hi col·laboren els ajuntaments dels municipis així com l’àrea de Serveis Socials del Consell Comarcal del Segrià.

“Procurarem que la gent gran rebi una formació adequada per protegir els seus drets com a consumidors”, ha afegit Esteve. “Hi haurà xerrades dinàmiques amb les quals se sensibilitzarà aquest col·lectiu per tal d’evitar situacions de risc a l’hora de fer contractacions telefòniques, sobretot pel que fa a serveis de subministrament bàsic, com ara l’electricitat, el gas i el telèfon”, ha explicat. 

A les xerrades es distribuiran fulletons proporcionats per l’Agència Catalana del Consum, que també vetlla per la protecció de la gent gran en aquest àmbit. “Des del Consell Comarcal -ha anunciat Esteve- ens proposem que aquest projecte tingui continuïtat i s’estengui, de manera que les trobades es facin a tots els municipis que ho sol·licitin”.

Entre els continguts que s’oferiran, s’informarà dels drets i deures en les relacions de consum amb empreses de serveis de subministrament energètic i telefonia. “També -ha afegit Esteve- es donarà a conèixer més l’existència de l’Oficina al Consumidor del Segrià, a la qual tothom hi pot accedir per fer consultes i es troba a la seu del Consell Comarcal a Lleida”.

Galeria d'imatges

  Enrere