El Consell Comarcal del Segrià ha presentat aquest matí en roda de premsa la Gala “Segrià, Terra de Bons Productes”, que tindrà lloc la nit d’aquest dijous dia 31 de juliol al Monestir d’Avinganya, a Seròs.
A la presentació hi han participat Kleber Esteve, cap de l’àrea de Promoció Econòmica i Turisme del Consell Comarcal del Segrià; Joan Godia, director general d’Empreses Agroalimentàries, Qualitat i Gastronomia de la Generalitat de Catalunya; i Jordi Verdú, diputat vicepresident del Patronat de Promoció Econòmica de la Diputació de Lleida.
La Gala retrà homenatge als productors agroalimentaris amb Gust de Lleida, en el marc de la campanya “12 mesos, 12 paisatges”, que duu a terme la Generalitat dins l’any en què Catalunya és Regió Mundial de la Gastronomia.
Dins aquest calendari, “el focus del mes de juliol es posa en la fruita dolça, de la qual el Segrià n’és un referent internacional”, ha dit Kleber Esteve. “Anem més enllà, subratllant -ha explicat Jordi Verdú- el valor de tots els productes que es cullen al territori i que, per tant, s’inclouen en la marca Gust de Lleida, que la Diputació impulsa des de fa pocs mesos per donar-los més força i prestigi al mercat”.
Joan Godia, per la seva banda, ha insistit en què “la fruita dolça i en general el producte agroalimentari suposa un gruix important de la riquesa del Segrià tan econòmica com socialment i la Generalitat considera que aquesta Gala contribuirà a fer-ne més difusió”. “Es tracta, a més, de retre homenatge a les persones que ho fan possible”, ha dit.
La Gala tindrà lloc en l’emblemàtic Monestir d’Avinganya, a Seròs, un edifici del segle XIII declarat Bé Cultural d’Interès Local, que ofereix un entorn únic i carregat d’història per a l’esdeveniment. En el decurs de la vetllada, s’oferirà una degustació de productes de proximitat de la comarca del Segrià, elaborada pel reconegut xef Joel Castanyé, del restaurant La Boscana, distingit amb una estrella Michelin i una estrella verda. El menú ha estat concebut especialment per a l’ocasió, amb la fruita dolça com a eix temàtic i fil conductor de la Gala: “Segrià, Terra de Bons Productes”.
Amb aquesta iniciativa, el Consell Comarcal del Segrià reafirma el seu compromís amb la promoció del producte local, la gastronomia de prestigi i la posada en valor del patrimoni cultural i paisatgístic del territori.