El projecte s’ha presentat davant catorze alcaldies que s’integraran en un projecte que vol abastar la totalitat de la comarca i la floració de tots els fruiters. S’elaborarà un calendari d'activitats mitjançant les quals promocionar el territori, el patrimoni i la natura de les poblacions vinculades a la iniciativa.
El Consell Comarcal del Segrià ha acollit aquest dimecres la reunió de preparació de la nova campanya Terra de Floració, el projecte que aglutinarà la promoció de les activitats que es realitzin en el marc de la floració 2023 a tota la comarca del Segrià.
La trobada ha comptat amb la participació del president del Consell Comarcal del Segrià, David Masot, i del cap de l'àrea de Turisme, Josep Lluís Huguet, a més d’una quinzena d’ajuntaments de la comarca, una resposta que ha estat valorada molt positivament per part del Consell, que també ha destacat favorablement la feina que s’ha fet de cara a la nova temporada.
En aquest sentit, cal remarcar que, dels 14 ajuntaments participants a la reunió, alguns comptaven amb experiència en l'oferta d'experiències amb la floració com a teló de fons, mentre que d'altres que s’han volgut sumar a aquest nou format de la campanya, que pretén estendre-la a tota la comarca del Segrià.
D’aquesta manera, Terra de Floració és un projecte que vincularà els municipis del Baix Segre, amb la flor més primerenca de la comarca, caracteritzada pel cultiu de nectarina i paraguaià, amb la resta de la comarca, incloent la floració blanca de pomeres i pereres, així com la dels ametllers florits característics del Segrià Sec, i finalitzant amb els camps d'espígol de l'Horta de Lleida.
Els municipis han acordat treballar conjuntament per elaborar un calendari d'activitats sota la marca ‘Segrià, Terra de Floració’, i sempre amb la mirada posada en la promoció del territori, del patrimoni i de la natura, així com en la posada en valor dels productors locals. També és voluntat de la nova etapa de ‘Segrià, Terra de Floració’ enfocar el projecte al turisme i promoure menús-degustació, tal com ja s'està fent en el marc del projecte 'Terra d'oli', com també promocionar l'estada en establiments de turisme rural.