Les Sardanes a la fresca viatgen demà a Alguaire amb la Cobla Tàrrega 

Les Sardanes a la fresca se celebraran demà divendres dia 1 d’agost a les 21.30 hores a la Zona Esportiva d’Alguaire, on està previst que la Cobla Tàrrega sigui l’encarregada de posar música a la ballada.

En aquest cas, les onze colles sardanistes inscrites a la volta comarcal d’enguany tindran oportunitat d’escoltar la nova sardana “Vint estius de Sardanes a la Fresca” amb el seu compositor entre els músics de la Cobla Tàrrega. Es tracta d’Òscar Barqué, intèrpret de fiscorn, qui va rebre l’encàrrec de l’àrea de Cultura del Consell Comarcal del Segrià per celebrar les dues dècades d’història d’aquestes trobades sardanistes en diferents municipis de la comarca.

Entre les peces que completen el repertori de la nit es podrà escoltar i ballar “Maria Mercè”, “Esperit bisbalenc”, “Coratge i passió” o “L’Estadi Nou”, entre d’altres.

A les Sardanes a la fresca hi participen onze colles sardanistes procedents d’Alguaire, Artesa de Lleida, Torrefarrera, Puigverd de Lleida, Almacelles, Torres de Segre, Alcarràs, Alpicat, Alfés i Lleida.

La Federació Sardanista de les Terres de Lleida ofereix la possibilitat d’aprendre a ballar sardanes en cada convocatòria de Sardanes a la fresca posant un professor a disposició de qui vulgui.

Les Sardanes a la Fresca estan organitzades per l’àrea de Cultura del Consell Comarcal del Segrià i compten també amb la col·laboració del departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, l’Institut d’Estudis Ilerdencs, la Diputació de Lleida i els ajuntaments acollidors de cada ballada.