La marca “Segrià, Terra de Floració” és un element cohesionador, que dona més força a les activitats de cadascun dels municipis que participen en la campanya. Això se’n desprèn de la valoració que ha fet l’àrea de Turisme del Consell Comarcal del Segrià després de consultar els polítics i tècnics de l’Administració que hi han treballat enguany.
En una reunió mantinguda recentment a la seu del Consell, representants d’Aitona, Corbins, Massalcoreig, Seròs, Soses, Torrebesses i Torres de Segre van aportar dades i experiències per tal de fer un seguiment de la campanya 2025. També hi van sumar opinions els ajuntaments d’Alfarràs, La Granja d’Escarp i Lleida.
Tots ells van destacar el gran valor de tenir una marca conjunta, que fa de “paraigües”. Consideren que garanteix que totes les floracions hi queden recollides i promocionades en un mateix projecte, la qual cosa permet abraçar la floració de l’ametller, la dels presseguers així com la flor blanca dels cirerers, pomeres i pereres.
Els municipis participants a “Segrià, Terra de Floració” opinen que l’oferta de més de 100 activitats ha estat d’alt nivell i de qualitat. Els tècnics i polítics creuen que “augmentar el preu d’algunes d’elles és positiu perquè ha fet que es valori més l’activitat”, ha explicat Kleber Esteve, cap de l’àrea de Promoció Econòmica i Turisme. “A més, facilita la previsió de públic que hi assistirà”, ha afegit.
Sobre l’impacte de la campanya a les xarxes socials, Turisme ha pogut constatar que al perfil d’Instagram s’hi van registrar 135.000 visualitzacions i a Facebook més de 53.000 visualitzacions en la temporada de floració i els dies previs. “És una xifra rellevant, que pensem que podrà augmentar encara més en properes edicions. Tot i això, incidirem en la qualitat de la nostra proposta com a fet distintiu”, creu Esteve.