“Tots els productes de la nostra comarca donen nivell d’excel·lència a Catalunya com a Regió Mundial de la Gastronomia”, ha declarat David Masot, president del Consell Comarcal del Segrià, en el parlament que ha fet aquesta nit davant 150 convidats a la primera Gala “Segrià, Terra de Bons Productes”, que s’ha celebrat al monestir d’Avinganya, a Seròs.
L’acte ha estat presidit pel conseller d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat de Catalunya, Hble. Sr. Òscar Ordeig; i entre altres autoritats hi han participat el president de la Diputació de Lleida, Excm. Sr. Joan Talarn; l'alcalde de Seròs, Excm. Sr. Josep Antoni Romia; el president del Consell Comarcal del Segrià, Il·lm. Sr. David Masot; el cap de l'Àrea de Promoció Econòmica i Turisme del Consell Comarcal del Segrià, Sr. Kleber Esteve.
El conseller Òscar Ordeig ha insistit en la necessitat d’”anar tots alineats” en el sector agroalimentari per tal de crear una bona estrategia en tota la cadena de valor”. El president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, per la seva banda, ha manifestat que la Gala resulta “un bon aparador per valorar els productes de la nostra terra, ara que disposem de la marca Gust de Lleida per presentar-los junts”. “Entre tots hem de teixir una aliança”, ha dit.
El xef Joel Castañé ha preparat un menú especial, amb elaboracions a partir d’aliments de km 0, que subratllaven el valor de la fruita dolça, a la qual ha estat dedicat el juliol dins el projecte “12 mesos, 12 paisatges” que impulsa el departament d’Agricultura en el marc de Catalunya, Regió Mundial de la Gastronomia 2025. També hi han tingut cabuda els productors de mel, fruits secs, oli, sucs, vins, cava, sidra, cerveses, melmelades i formatges.
La Gala “Segrià, Terra de Bons Productes” que ha organitzat per primer cop el Consell Comarcal del Segrià “vol tenir continuïtat a la tardor amb una celebració dedicada a l’oli”, segons ha dit Kleber Esteve, cap de l’àrea de Promoció Econòmica i Turisme del Consell Comarcal del Segrià.
L’alcalde de Seròs, Josep Antoni Romia, ha manifestat la seva satisfacció per poder acollir a Avinganya un acte d’aquesta magnitud: “El monestir és del segle XIII i està declarat Bé d’Interès Local, però avui, amb un acte com aquest, se li dóna una empenta important per fer conèixer la seva bellesa enmig d’una terra de cultiu que aporta els aliments de proximitat dels quals ens sentim plenament orgullosos”.