Vés al contingut

Notícies

Aspa ha estat el focus de la quarta ruta d'oleoturisme que ha organitzat l'àrea de Promoció Econòmica i Turisme del Consell Comarcal del Segrià en el marc de les activitats de Catalunya, Regió Mundial de la Gastronomia 2025.
Un grup de 10 turistes en bicicleta elèctrica va visitar ahir diumenge els paisatges del terme municipal amb un guia. La ruta els va permetre de conèixer el molí d'oli (que comercialitza Oli d'Aspa) i rebre una degustació de KM0 feta pel xef Ivan Pascual.

El grup d’oleoturistes de la segona ruta en bicicleta elèctrica de l’activitat “Segrià, Terra de Bons Productes” va gaudir diumenge al matí del paisatge d’Aitona i Seròs, amb un recorregut que combinà patrimoni, natura i gastronomia.

Un grup de 10 persones ha fet aquest matí a Torrebesses la primera de les rutes pel territori de l’oli al Segrià, en el marc de l’activitat de “Segrià, Terra de Bons Productes” amb la qual el Consell Comarcal promourà excursions premium els primers quatre diumenges de novembre.

Rutes en bicicleta elèctrica per conèixer el territori de l'oli.

En el marc de Catalunya, Regió Mundial de la Gastronomia us proposem que aquest mes de novembre conegueu el paisatge de l'oli, els seus recursos naturals, patrimonials i, sobretot, els fruits d'aquesta terra que ens acollirà en plena tardor. 

El Consell Comarcal del Segrià ha presentat avui una nova activitat de “Segrià, Terra de Bons Productes”, que tindrà lloc al mes de novembre al voltant de l’oli, focus del programa “12 mesos, 12 paisatges” que promou la Generalitat de Catalunya en el marc de la Regió Mundial de la Gastronomia 2025. 

El president del Consell Comarcal del Segrià, David Masot, va assistir diumenge dia 26 d'octubre a la primera Fira de Natura i Pesca Aiguabarreig Segre-Cinca, mitjançant la qual l'ajuntament de La Granja d'Escarp va convidar a descobrir les particularitats d’aquest entorn natural únic. Masot va estar acompanyat de l'alcalde, Manel Solé Agustí.

L'Agència Catalana de Turisme ha presentat la nova estratègia de màrqueting amb horitzó 2028.

L'agència, depenent de la Conselleria d'Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya, posa el focus en un turisme més conscient i autèntic per provocar un canvi en la forma de copsar l'èxit de l'activitat i passar del volum al valor.

La marca “Segrià, Terra de Floració” és un element cohesionador, que dona més força a les activitats de cadascun dels municipis que participen en la campanya. Això se’n desprèn de la valoració que ha fet l’àrea de Turisme del Consell Comarcal del Segrià després de consultar els polítics i tècnics de l’Administració que hi han treballat enguany.

La partida de Teuleries, a La Granja d’Escarp, ha estat l’escenari escollit enguany per la presentació de la campanya “Segrià, Terra de Floració”, que aplega activitats de 20 municipis entorn de l’esclat de la natura, des de Maials a Alfarràs (de sud a nord) i de La Granja d’Escarp a Puigverd de Lleida (d’oest a est). Aquest projecte compta amb la col·laboració del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida que ha acompanyat tot el referent amb la floració des dels seus inicis.

Amb la Fira de l’Oli Verd de Maials arriba la temporada d’oli a la comarca del Segrià. Un bon moment per descobrir un importantíssim patrimoni natural, arquitectònic, cultural i gastronòmic prenent com a fil conductor, el nostre or líquid: l’oli d’oliva verge extra.

A través del 'Segrià, Terra d'Oli' coneixem pobles, famílies productores d'oli d'oliva verge extra, experimentem tastos, maridatges i gaudim de molt bona gastronomia mentre ens allotgem en cases de turisme rural de somni!